۱۰ چالش عمده در مشاغل خانگی

اگر در فکر راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی هستید و در موردش حسابی رؤیاپردازی و تحقیق کرده‌اید، خوب است قبل از دست به کار شدن، کمی هم درباره مشکلات و سختی‌های کسب‌وکارهای خانگی بدانید و با آمادگی بیشتری اقدام کنید.

در مطلب قبل ۱۴ دلیل برای راه‌اندازی مشاغل خانگی را بررسی کردیم، حالا می‌خواهیم سری هم به چالش‌های ایجاد یک شغل خانگی بزنیم.

چالش‌های مشاغل خانگی
چالش‌های مشاغل خانگی

 

۱. تداخل کار با زندگی خانوادگی در کسب‌وکارهای خانگی

یکی از اولین چالش‌های کار خانگی این است که معلوم نیست دقیقا شما کی سر کار هستید و کی در جمع خانواده. اینکه همیشه در کنار خانواده‌اید حسن بزرگ کسب و کارهای خانگی است؛ ولی همین که ساعت‌های کار و زندگی در هم پیچیده است، بعضی وقت‌ها مشکل‌آفرین می‌شود. ممکن است درست در اوج کارتان، بچه‌های‌تان ازتان بخواهند با آن‌ها بازی کنید، یا لازم بشود بروید و برای ناهار خرید کنید، یا به حرف‌های یکی از اعضای خانواده که کمی دلش گرفته گوش کنید، یا بدون خبر برای‌تان مهمان بیاید و مجبور شوید دست از کار بکشید و میزبانی کنید.

کار کردن از خانه این مشکل را دارد که چون در یک اداره یا دفتر کار نیستید، ممکن است دوستان و اعضای خانواده‌تان کمتر کار شما را جدی بگیرند. بنابراین مهم است که هم از نظر فضا و هم از نظر زمانی یک محدوده روشن برای کارتان تعریف کنید.

یک گوشه از خانه را به کارتان اختصاص بدهید و فضایش را جوری بچینید که این پیغام مهم را به بقیه بدهد که اینجا محل کار است» و بعد برای خودتان ساعات کاری مشخص کنید و خیلی روشن درباره آن با اعضای خانواده و دوستان‌تان صحبت کنید و پایش بایستید. اگر تصمیم دارید از ساعت ۹ صبح تا چهار بعدازظهر کار کنید، قاطعانه به پیشنهاد دورهمی دوست‌تان در وقت ناهار نه» بگویید تا به مرور آن‌ها هم ساعات کاری شما را به رسمیت بشناسند.

۲. در مشاغل خانگی مسئولیت همه چیز با شماست

این که خودتان رئیس خودتان هستید و از کسی دستور نمی‌گیرید، در عین حال که خیلی جذاب است، سختی‌هایی هم دارد. وقتی شما مدیر هستید، مسئولیت برنامه‌ریزی همه کارها به عهده شماست. اگر از دوستان یا اعضای خانواده‌تان کسی نباشد که به‌تان در کار کمک کند، مسئول تأمین همه مایحتاج کسب و کارتان هم خودتان هستید. شمایید که باید برای تهیه مواد اولیه به بازار بروید، با مشتری‌ها سروکله بزنید، حساب و کتاب مالی را انجام بدهید و استراتژی توسعه کارتان را تنظیم کنید.

برای رونق کارتان می‌توانید از اعضای خانواده و دوستان‌تان کمک بگیرید. اگر فکر می‌کنید پدر یا همسرتان، همراه با خریدهای خانه می‌تواند مواد یا ابزاری که نیاز دارید را برای شما بخرد، این کار را به آن‌ها بسپارید. با مشارکت دادن افراد دیگر در حرفه‌تان، هم به آن‌ها احساس مفید بودن می‌دهید و هم کارتان را کمی سبک‌تر می‌کنید.

۳. نیاز به خودانگیزشی قوی در کسب و کارهای خانگی

در مشاغل خانگی، خودتان باید به خودتان پاسخگو باشید و هر جا که انگیزه‌تان کم‌رنگ شد، شمایید که باید به خودتان انگیزه و امید بدهید و از چالش ناامیدی و بی‌انگیزگی عبور کنید. اگر شما از آن دسته‌اید که براساس بازخوردها و انرژی‌ای که از بقیه می‌گیرند شارژ می‌شوند، کار کردن در خانه ممکن است برای‌تان کمی چالش‌برانگیز باشد.

به این چالش به عنوان یکی از بهترین راه‌های افزایش اعتماد به نفس و رشد شخصیت نگاه کنید. برای کارتان یک برنامه طولانی‌مدت بچینید و خودتان را موظف کنید به اهداف ریز و درشت کاری‌تان برسید. رسیدن به هر هدف، انگیزه را در شما تقویت می‌کند.

این را در نظر داشته باشید که همان‌طور که پیشرفت کار، مدیون تلاش شماست، مسئول ضعف یا شکست در کار هم شمایید. پس به خودتان اجازه اشتباه کردن بدهید و یادتان باشد با پا گذاشتن به مسیرهای اشتباه است که راه درست را پیدا می‌کنیم.

سختی‌های کسب و کار خانگی
سختی‌های کسب و کار خانگی


۴. یادگیری مهارت‌های مختلف برای مشاغل خرد

چون همه جنبه‌های شغل خانگی‌تان را خودتان مدیریت می‌کنید، باید مهارت‌های مختلف را هم بیاموزید. یادگیری مهارت‌ها و اطلاعات مختلف در عین حال که به رشد فردی و دانش حرفه‌ای‌تان کمک می‌کند، از شما برای یادگیری نیرو و زمان می‌گیرد.

برای اینکه بین یادگیری و کسب درآمد تداخلی ایجاد نشود، به صورت روزانه یکی دو ساعت را اختصاص بدهید به یادگیری. یک لیست از مهارت‌ها یا دانش‌هایی که برای ارتقاء کار نیاز دارید تهیه کنید و برای رسیدن به‌شان برنامه‌ریزی کنید. کل وقت‌تان را به کار یا به آموزش اختصاص ندهید؛ بلکه این دو را با هم پیش ببرید تا از یافته‌های جدیدتان در کار استفاده کنید و از تجربه‌های کاری‌تان برای درک بهتر مطالبی که می‌آموزید بهره ببرید.

۵. دیربازده بودن کسب و کارهای کوچک

برای اینکه شما به عنوان یک کارآفرین، ایده یک کار را پرورش بدهید و از دلش یک شغل مطمئن با درآمد خوب دربیاورید، ممکن است زمان زیادی لازم باشد.

انتظار نداشته باشید به محض راه‌اندازی کسب و کار خانگی به درآمد مطلوب برسید. تا شغلی که از صفر شروع کرده‌اید رشد کند و بیفتد روی ریل، بسته به اینکه چه نوع کاری را راه‌انداخته‌اید ممکن است از چند ماه تا چند سال زمان لازم باشد. پس امیدوار باشید و مداومت و پشتکار داشته باشید و با برنامه‌ریزی‌ای که برای توسعه کارتان دارید، آهسته و پیوسته پیش بروید.

۶. درآمد غیر مشخص در مشاغل خانگی

اگر شما کارمند یک شرکت باشید یا در یک اداره دولتی استخدام شده باشید، در یک بازه زمانی، یک حقوق مشخص دریافت خواهید کرد. ولی در مشاغل خانگی چیزی به اسم آب‌باریکه» وجود ندارد. درآمد در مشاغل خانگی، خصوصا در ابتدای کار خیلی نامشخص است. ممکن است در ماه‌های اول فروش نداشته باشید یا فروش‌تان خیلی کم باشد. ولی اصلا نگران نباشید؛ به مرور که کار پیشرفت کرد، بیشتر شناخته شدید، بیشتر کارتان را توسعه دادید و شبکه مشتری‌های‌تان شکل گرفت، به درآمد نسبتا مشخصی می‌رسید؛ درآمدی که در یک کار دولتی یا استخدامی ممکن است هرگز بهش نرسید.

مشکلات مشاغل خانگی
مشکلات مشاغل خانگی

 

۷. موقعیت‌های سخت و استرس‌زا در کسب‌وکار خانگی

در کسب و کار خانگی ممکن است از خیلی از شرایط استرس‌زای محیط‌های کار رسمی دور باشید، ولی موقعیت‌های استرس‌زای دیگری می‌تواند وجود داشته باشد؛ مثلا وقتی مشتری ندارید یا هنوز بازار فروش‌تان را پیدا نکرده‌اید و نگران بازگشت سرمایه‌ای هستید که توی کار انداخته‌اید طبیعی است که نگران باشید.

یا ممکن است استرس این را داشته باشید که دست‌تنها از پس کار برنیایید، یا سفارش‌ها را نتوانید به موقع آماده کنید و به موقع تحویل بدهید. نگران این هستید که نکند در تلاطم بازار و اوضاع اقتصادی بی‌ثبات، کارتان از سوددهی بیفتد یا حسابی ضرر کنید.

واقعیت این است که ما در هر کاری که وارد بشویم، نگرانی‌هایی خواهیم داشت. هیچ موقعیتی در زندگی، موقعیت ایده‌آل و کاملی نیست. استرس از یک موضوع در یک کار، به موضوع دیگری در شغل دیگر تغییر می‌کند. تنها راه کنترل اضطراب‌ها و نگرانی‌ها، تسلط پیدا کردن بر خودمان و اعتماد کردن به خداوند است. کافی است به خودمان یادآوری کنیم که وظیفه ما تلاش کردن است و نتیجه آن در دست خدای مهربانی است که هوای بنده‌هایش را دارد.

۸. روابط اجتماعی کمتر در مشاغل خانگی

مشاغل خانگی این ویژگی را دارند که ارتباط ما را با آدم‌های بیرون از خانه کمتر می‌کنند. در عین حال که ممکن است این ویژگی برای عده‌ای که درونگراترند حُسن باشد، برای آدم‌های برون‌گرا می‌تواند چندان مطلوب نباشد. اگر شما هم از آن دسته‌اید که دل‌تان می‌خواهد در طول روز با آدم‌های مختلفی در تماس باشید، در کنار شغل شخصی‌تان، ساعت‌هایی را هم برای مراودات اجتماعی‌تان در نظر بگیرید.

بسته به نوع کاری که دارید، می‌توانید کارتان را در یک کافه عمومی و در کنار آدم‌های دیگر پیش ببرید، یا به صورت ماهیانه با دوستان‌تان دور هم جمع شوید، یا با مشتریان‌تان به صورت حضوری قرار بگذارید و یا با کسب و کارهای مشابه خودتان یک صنف تشکیل بدهید، گاهی دور هم جمع شوید و برای پیشرفت صنف‌تان همفکری کنید. در هر حال حتما ساعت‌هایی را برای حضور در جمع و ارتباط با دیگران در نظر بگیرید.

۹. هزینه و سرمایه اولیه برای کسب و کار خانگی

در حالی‌که برای شروع همکاری با یک اداره یا شرکت،‌ به جز مهارت و دانش‌تان نیاز به چیز دیگری ندارید،‌ راه اندازی کسب و کار شخصی، معمولا نیاز به یک سرمایه اولیه دارد. میزان سرمایه اولیه بستگی به نوع شغلی دارد که می‌خواهید شروع کنید. شاید لازم باشد یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر تهیه کنید. شاید به یک دوربین عکاسی نیاز داشته باشید. شاید چند تا دیگ بزرگ یا چند وسیله و ابزار کوچک لازم داشته باشید. یا شاید تنها باید مواد اولیه کار راه تهیه کنید.

همین سرمایه‌گذاری ابتدایی و ترس از به نتیجه نرسیدن کار، می‌تواند مانعی برای راه‌اندازی کسب و کار باشد. برای اینکه ریسک کار را پایین بیاورید، می‌توانید کارتان را از حجم کم شروع کنید و با امکانات اولیه‌ای که در اختیار دارید استارت بزنید. لازم نیست دفتر کارتان را از ابتدا به صورت کامل پر کنید. اگر می‌توانید، بخشی از ابزار و وسایل کار را از دوستان یا آشنایان‌تان قرض بگیرید و یا برای شروع کار، مثلا به جای خرید دوربین حرفه‌ای، به صورت روزانه دوربینی کرایه کنید.

بعد از مدتی که بیشتر تجربه پیدا کردید و نیازهای کسب‌وکارتان برای‌تان روشن‌تر شد، اولویت‌بندی کنید، وسایل ضروری‌تر را بگیرید و به مرور با درآمدی که از کارتان حاصل می‌شود، مابقی لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

۱۰. مشکلات توسعه کار در مشاغل خانگی

پس از اینکه کارتان پیشرفت کرد و مشتری‌های‌تان زیاد شد، ممکن است دیگر نتوانید به تنهایی پاسخگو باشید و نیاز به یک یا چند همکار پیدا کنید. این بخش شیرین کار، چالش‌هایی هم دارد؛ مثلا خیلی‌ها شاغل شدن در یک کسب و کار خانگی را جدی نمی‌گیرند. یا اگر محل کار شما خانه‌تان باشد، ممکن است نپسندید که همکاران‌تان در منزل شما مشغول به کار شوند. یا ممکن است فضای خانه یا اتاق‌تان گنجایش حضور دو سه نفر دیگر را نداشته باشد.

برای حل این مسئله می‌توانید بخشی از فضای خانه را با تغییر دکوراسیون، ایجاد چند دیوار کاذب یا گذاشتن چند پارتیشن به محل کار اختصاص بدهید تا حریم خانه و کار از هم جدا شود. یا شاید بتوانید مدتی در زیرزمین خانه‌ی یکی از اقوام‌تان مشغول به کار شوید. یا به دنبال اجاره کردن یه اتاق یا کارگاه در یک ساختمان اداری یا تجاری باشید.

همواره به هدف‌تان فکر کنید!

در نهایت می‌توان گفت هر کاری که آدم بخواهد انجام دهد، چالش‌ها و سختی‌هایی دارد. هیچ کاری بدون مشکلات نیست. پس بهتر است به جای تمرکز روی مشکلات، به هدف‌تان و کاری که دوست دارید فکر کنید، به توانایی‌های خودتان اعتماد کنید و به همراهی خداوند ایمان داشته باشید. همیشه برای حل مشکلات و رفع چالش‌ها راه‌هایی وجود دارد. پس از چالش‌ها نترسید و بدانید که مشکلات، همیشه سکوهای پرتاب انسان‌ها به رشد و موفقیت بیشترند.

برای اینکه برای شروع کارتان انگیزه بیشتری بگیرید، خوب است سری به این مطلب بزنید تا یک بار دیگر مزایای داشتن یک کسب و کار خانگی را مرور کنید و با اراده‌ای قوی‌تر فعالیت‌تان را شروع کنید.


 

کسب‌و‌کارهای خانگی با چه چالش‌هایی رو به رو هستند؟

کد مطلب: 44634 /  شنبه 2 فروردین 1399

کسب‌و‌کارهای خانگی با چه چالش‌هایی رو به رو هستند؟

اکثر شرکت‌ها کارشان را از اتاقی کوچک، گاراژ، یا گاهی از زیرزمین خانه آغاز کرده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید کار شرکت خود را از خانه شروع کنید باید قبل از هر چیز برای سوالات زیر پاسخ مناسبی داشته باشید: 

۱.آیا این کار قانونی است؟

در دستورالعمل‌ها و قوانین شرکت‌های آپارتمانی مشخص شده است که تا چه حد می‌توانید برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی تان، انعطاف‌پذیر باشید. حتما به این قوانین رجوع کنید.

۲.چگونه می‌خواهید خانه و محل کارتان را از هم تفکیک کنید؟

شروع هر کسب و کاری به زمان احتیاج دارد. احتمالا هفته‌ها و ماه‌های زیادی را باید به کسب و کار نوپای خود اختصاص دهید. این امر خانواده‌ی کارآفرین را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وقتی محل کارتان را به خانه می‌آورید خانواده‌‌تان را باید بیشتر از هر چیز دیگری در نظر داشته باشید.

۳.چگونه می‌خواهید تصویری حرفه‌ای از کسب و کارتان در ذهن مخاطبان ایجاد کنید؟

شاید کار کردن در خانه شما را چندان حرفه‌ای نشان ندهد. نشانی محل کار شما، خانه‌ای مسی است که کودک‌تان در اتاق کنار اتاق کار شما مشغول بازی است. این مسئله ذهنیت مخاطبان را در مورد کسب و کار شما تحت تاثیر قرار می دهد.

در اکثر شهرها و کشورها مقرراتی وضع شده‌اند که تا حدی اداره‌ی کسب و کار از خانه را محدود می‌سازند. با اینکه بسیاری از جوامع قوانین خود را به روز کرده‌اند و می‌دانند که کسب و کارهای مبتنی بر رایانه، مشاغل پر سر و صدایی نیستند، بعضا با اعمال محدودیت‌هایی، مانع اجرای چنین کسب و کارهایی می‌شوند.

بعضی اقدامات کسب و کارهای خانگی که با محدودیت های قانونی همراه است، عبارتند از:

حضور کارکنان غریبه در خانه‌ (اختلال در امنیت ساختمان به‌دلیل رفت و آمد افرادی غیر از اهالی ساختمان)

 استفاده‌ی تجاری از خانه به جای استفاده‌ی مسی(با توجه به درصد فضای مورد استفاده برای کسب و کار)

ذخیره‌ی منابع،‌ مواد اولیه یا تجهیزات مورد نیاز شرکت در انبار خانه (خطرات احتمالی برای ساختمان مسی) 

افزایش تردد خودرو در کوچه و خیابان‌های نزدیک محل ست (سخت شدن عبور و مرور برای همسایگان)

چالش های  راه اندازی کسب و کار خانگی

اگر قصد راه اندازی کسب و کار خانگی را دارید، در اولین اقدام بررسی کنید که مجاز به انجام چه فعالیت‌های تجاری هستید؟

شکایت همسایه‌ها می‌تواند مشکلی جدی باشد، زیرا ممکن است دستور توقف کارتان را دریافت کنید، در این صورت کسب و کارتان تعطیل می‌شود و مجبورید آنجا را ترک کنید. سعی کنید همسایگان را با خود همراه کنید. با پشتیبانی آنها می‌توانید محدودیت‌ها را پشت سر بگذارید.

تفکیک زندگی کاری و شخصی برای حفظ حریم روابط خانوادگی و کاری ضروری است. وقتی برای دفتر کار خانگی تان برنامه‌ریزی می‌کنید، اول از همه باید به مکان آن در خانه فکر کنید؛ گاراژ، مهمان‌خانه یا حیاط‌خلوت؟! باید در انتخاب مکان دفتر کارتان، مواردی مثل رفت و آمد خانواده و سر و صدای آنها را در نظر بگیرید. دفتر کارتان را در جایی انتخاب نکنید که کودک 4 ساله‌ تان بتواند به راحتی تلفن‌های کاری شما را پاسخ دهد.

اگر مراجعان حضوری دارید، مکانی را به عنوان دفتر کار انتخاب کنید که ورودی آن جدا از فضای منزل باشد! همیشه به تصویری که از خود در ذهن مخاطبان تان ایجاد می کنید، دقت داشته باشید. امکان دارد مشتریان در فاصله‌ای که از درب ورودی تا اتاق کار شما طی می کنند،‌ با فضای خانوادگی و مسائل خانوادگی شما مواجه شوند.  

با انجام کارهای زیر به مخاطبان‌تان نشان دهید که در کسب و کارتان جدی هستید:

۱.یک خط تلفن جداگانه برای کارتان تهیه کنید:

انتخاب خط تلفن اختصاصی برای کسب و کارتان باعث می شود، افراد هنگام تماس با منشی یا اپراتور شما صحبت کنند. این مسئله در حرفه ای نشان دادن کسب و کارتان موثر است. در واقع می‌توان هزینه‌ی خط تلفن جداگانه برای کسب و کار را توجیه کرد. تلفن کاری خود را جایی بگذارید که دور از سر و صدای خانواده باشد.

۲.به طور رسمی و حرفه‌ای به تلفن خود پاسخ دهید:

اگر سایر اعضای خانواده به تلفن‌های کاری شما پاسخ می‌دهند، مطمئن شوید که آنها کاملا رسمی و حرفه‌ای رفتار می‌کنند. با اینکه می‌توانید مانند خیلی از شرکت‌های دیگر از پیام صوتی استفاده کنید، ولی یکی از راه‌های کسب مزیت رقابتی این است که به جای پیام صوتی، خودتان یا شخصی مرتبط با کسب و کارتان به تلفن‌های کاری جواب دهد. معمولا مشتریان ترجیح می‌دهند به جای شنیدن پیام ضبط شده با یک شخص صحبت کنند.

۳.وقتی حضور ندارید برای دریافت تماس‌ها از پست صوتی استفاده کنید:

این سرویس‌ها انتخاب‌های بیشتری را در اختیار تماس‌گیرندگان قرار می‌دهند، در این صورت آنها می‌توانند شما را راحت‌تر پیدا کنند.

۴. دارایی‌های کاغذی (کارت ویزیت، بوروشور و.) باید ظاهری باکیفیت و حرفه‌ای داشته باشند:

قطعا می‌توانید نامه‌، پاکت‌نامه‌، کارت‌ ویزیت، بروشور و صورتحساب‌های شرکت را خودتان طراحی کنید، ولی اگر از کیفیت کارتان مطمئن نیستید، بهتر است از متخصص طراحی کمک بگیرید. مثلا از او بخواهید، نسخه‌ای حرفه‌ای از بروشورهای شرکت را طراحی کند. بعد از آن خودتان با استفاده از پیرینتر شرکت به هر تعدادی که خواستید از روی بروشور تکثیر کنید. توجه داشته باشید محتوای اسناد چاپی باید با محتوای ‌سایت‌تان هماهنگ باشد.

چالش های کسب و کار خانگی

۵. برای مراقبت از فرزندان‌تان از شخص دیگری کمک بگیرید:

با اینکه بسیاری از والدین در حال کار از فرزندان خود هم مراقبت می‌کنند، ولی نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با وجود کودکان در خانه بتوانید کارایی خوبی داشته باشید. بنابراین گزینه‌های دیگری را برای مراقبت از آنها در نظر بگیرید. رایج‌ترین روش‌ کمک گرفتن از بستگان‌تان است، شاید هم مهد کودک یا پرستار کودک بتوانند به شما کمک کنند.

اما راه‌حل خلاقانه‌ای وجود دارد که خیلی رایج نیست. می‌توانید با چهار یا پنج والدین دیگر که شرایطی مثل شما دارند قراردادی تنظیم کنید. به این صورت که روزانه والدین یکی از خانواده‌ها مسوولیت نگهداری از کودکان خود و چهار خانواده دیگر را برعهده بگیرد. به این ترتیب خانواده‌ها با مشارکت یکدیگر از کودکان‌شان مراقبت می کنند. این کار باعث می‌شود اگر در هفته چهار روز کار می‌کنید، در آن چهار روز، بسیار کارآمدتر از زمانی باشید که فرزندان‌تان هم در کنارتان هستند. 

۶.جلسات و ملاقات‌های کاری را در خارج از دفتر خانگی‌تان برگزار کنید:

اگر فضای کافی برای ملاقات مشتریان در دفتر کار خانگی‌تان ندارید، می‌توانید جلسات را خارج از خانه برگزار کنید. مثلا جلسات را در مکان پیشنهادی طرف تجاری یا مکان‌های عمومی مثل رستوران برگزار کنید.

۷.حرفه‌ای لباس بپوشید:

نحوه‌ی لباس پوشیدن‌تان در محل کار، بر احساس و تصور شما درباره‌ی کار تاثیر می‌گذارد. ممکن است پوشیدن لباس غیررسمی در دفتر کار خانگی‌تان برای شما چندان مطلوب نباشد.

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

 

https://modirebartar.com/work-at-home/

چالش های کسب و کار خانگی

ایده کسب و کار خانگی برای خانم ها

ایده های کار در خانه

کار ,کسب ,یک ,خانگی ,کارتان ,هم ,کسب و ,و کار ,ممکن است ,کار خانگی ,داشته باشید

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

جدیدترین ها غزنوی بازی و سرگرمی زعفران DARD & DEL KADE ذیحسابان برتر شرکت اسپادان آهن نمایندگی فروش خدمات تعمیر کولر گازی اسپلیت گری در شیراز - عظیمی دیبا فیلم نمایندگی مجاز فروش ، قیمت و نصب تصفیه آب خانگی در زرقان